مسعود شفیعی کیا

سیاسی ، فرهنگی ، تحلیلی

مسعود شفیعی کیا

سیاسی ، فرهنگی ، تحلیلی

خاطره ای خواندنی از آیت الله حق شناس

بسم رب الشهدا


خاطره ای خواندنی از آیت الله حق شناس


هرکس مختصری محضر حضرت آیت الله حق شناس را درک می کرد شیفته شفقت و مهربانی این عالم بزرگ می شد که فارغ از برخوردهای رسمی ، رایحه روح افزای مهرورز تشیع را به مشام جان می رساند .

با وجود کهولت و بیماری ولی بارها پیش آمده بود که اگر جوانی از ایشان برای حاجتش استمداد می کرد ایشان چله ی زیارت عاشورا برای وی میگرفت !

چهل روز آن هم قرائت زیارت عاشورایی که علاوه بر ۱۰۰لعن و سلام شامل آداب دیگری نیز بود که ایشان از اساتیدش سینه به سینه گرفته بود و هر روز حدود ۲ساعت مشغول آن می شدند!

روزی در جلسه وعظ ظهرچهارشنبه در مسجد امین الدوله آقای حق شناس با اشاره کلی به جوانی که در جمع بود و ما نمی شناختیم فرمود :

«یکی از رفقا که اینجا هست از من خواست یه چله زیارت عاشورا براش بگیرم ٬خوب بنده وظیفه دانستم و برای عون مومن چله ای گرفتم ٬ ولی داداش جون از اول که شروع کردم دیدم یه جای کار گیره ٬چون معمولا توی همون ده پونزده روز اول چله درا باز میشه و حضرت پروردگار حاجت رو میده ولی نزدیک چهل شد و خبری نشد ! تا اینکه به من گفتند میدونی چرا حاجت این جوون داده نمی شه ؟! چون نسبت به نماز صبح کاهله! به من گفتند : به فلانی بگو خدا برای کسیکه نماز صبح بخواند از پدر مهربان تر است ! ملتفتی داداش جون گیرت کجاست ؟!!!»

هدیه به روح لطیف ایشان صلوات

مسعود شفیعی کیا

93/6/1

آل سعود از فتنه 88 و براندازی دولت دکتر احمدی نژاد، تا تجاوز به یمن :

بسم ربّ الشهداء

 

آل سعود از فتنه 88 و براندازی دولت دکتر احمدی نژاد ،

 

 تا تجاوز به یمن :

 

حمایت عربستان از جریانی برای براندازی دکتر احمدی نژاد :

 نیک بنگریم دشمنی آل سعود و همپیمانان داخلی اش با دکتر احمدی نژاد و تجاوز وحشیانه ی آنان به یمنی که جنبش عدالتخواه « أنصار اللّه » حوثی ها را برگزیده ، یک ریشه و خاستگاه دارد !

تلاش جریانی خاص در کشور برای به دست آوردن رضایت رژیم متجاوز آل سعود به خصوص پس از جنایت آن رژیم در کشتار حجاج ایرانی و تعطیلی حج به دستور ولایی امام راحل برای کسی پوشیده نیست !

همانطور که جناب آقای محمّدی ری شهری در جلد پنجم کتاب « خاطره ها » ی خویش آورده است ، جناب اکبر رفسنجانی در مذاکرات پاکستان که با ملک عبدالله داشت در توافقی قول مساعد داد تا دغدغه ی ملک عبداللّه برای حج لحاظ شود ، چراکه وی خواسته بود حج مانند زمان شاه بدون سرو صدا و حداقل با مراسم برائتی بدون بلندگو و در فضایی بسته برگزار شود !

روابط حسنه ی دولت های رفسنجانی و خاتمی با رژیم عربستان به خصوص در پوشش گفتگوی تمدن ها ، در کنار دخالت های بی محابای آل سعود در منطقه و حضورش در مرزهای استراتژیک ما که منجر به تولّد نامشروع طالبان و القاعده و تروریست های سلفی شد تا سال 84 ادامه پیدا کرد ، ولی دکتر احمدی نژاد با عدم تضعیف این روابط البته با رویکردی انقلابی و انتقادی به مهار و مدیریت آن و با اهرم های قدرتی که کشور در اختیار داشت مقابل طغیان این رژیم طاغی را گرفته بود ، و این برای منافع شیطان بزرگ و آل سعود بسیار خطرناک بود بنابر این به دنبال تغییر وضع موجود با تغییر دکتر احمدی نژاد بودند که در فتنه 88 دخالت آشکار این رژیم مشاهده شد ! که بارها از رأس فتنه شنیده ایم که دکتر احمدی نژاد را متهم به بر هم زدن توافقشان با آل سعود خبیث می کند !

سخن دبیر شورای نگهبان در نمازجمعه مرداد 89 زوایای جدیدی از این دخالت را گشود که ایشان گفت : « آمریکایی‌ها یک میلیارد دلار از طریق افراد سعودی که هم اکنون عامل آمریکا در کشور‌های منطقه هستند، به سران فتنه دادند و همین سعودی‌ها که به نمایندگی آمریکا صحبت می‌‌کردند، گفتند، اگر توانستید نظام را منقرض کنید، تا پنجاه میلیارد دلار دیگر را هم می‌دهیم، اما خداوند این فتنه را به دست بندگان صالحش خاموش کرد ! » جزئیاتی از کمک مالی آل سعود به خاتمی در سال 88

تأیید این سخن توسط وزیر اطلاعات وقت و حتی سخن فرمانده سپاه و چند تن از نمایندگان مجلس در تعیین خاتمی به عنوان کسیکه در سفری به عربستان این کمک ها را دریافت کرده بود ، ماجرایی نیست که دستگاه قضایی بتواند از طرح کنندگان آن و متهم آن به راحتی چشم پوشی کند و علیرغم آنکه رهبری بارها بر بازخوانی فتنه 88 تأکید داشته اند و آنرا جرمی بزرگ خوانده اند ، ولی حساسیت های مراکز ذی ربط آنچنان که باید نسبت به این موضوع معطوف نبوده است و ...

آل سعود خنجری از پشت در قلب مسلمانان :

عربستان که    پوستین  شیطان بزرگ    در منطقه شده است ، حاکمیت اسلام نابی که رژیم جعلی اسرائیل را « غده سرطانی » می داند را نمی خواهد ، بنابر این در ایران دلار حج و نفت مسلمین را خرج کرد تا مساجد را آتش کشند و شعار « نه غزه نه لبنان » سر دهند و در یمن نیز هزاران تن بمب اورانیومی و کشتار جمعی بر سر مردم مظلوم یمن می ریزد ، زیرا آزادگان یمن پرچم مرگ بر آمریکا و و مرگ بر اسرائیل سر دست گرفته اند و به فرموده امام راحل :

« حکومت آل سعود، این وهابی هاى پست بی خبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته ‏اند . » صحیفه نور    ج‏20    350

برای غارتگران مستکبر منطقه هر نوع حرکت عدالتخواهی ، دشمن تلقی می شود ، چراکه مثلاً برخورداری تمام مردم از حقوق انفال خود تحت عنوان « یارانه » و تسهیلاتی مانند « مسکن مهر» را نباید یک برنامه اقتصادی صِرف دید ، بلکه اینها الگویی است برای تمام ملّت های در بند کشیده منطقه که منابع و معادن و ثروت هایشان فقط در اختیار چند هزار تن از اشراف و اولیگارشی حاکم بر کشورشان بوده است ، چنانچه در اینجا هم دعوا از وقتی شروع شد که دکتر احمدی نژاد در صحن مجلس گفت : « نباید اقتصاد ما به گونه ای باشد که مردم کار کنند و سه ، چهار هزار نفر فقط بخورند ! » بنابراین دیروز ائتلاف مستکبران منطقه و جهان با سعودی ها برای ساقط کردن آن دولت انقلابی و عدالت محور متحد شدند و امروز نیز انقلابیون یمن را آماج فجیع ترین جنایات خود قرار داده اند !

رمز محبوبیت و پیروزی « حوثی ها » :

حوثی ها بنابرابنکه ریشه در اعتقادات ناب امام خمینی و شعارهای اصیل انقلاب اسلامی دارند در اوج بیداری اسلامی ، اسلامگرایی مرسوم را بر نگزیدند و مانند برخی از انقلابیون منطقه ،  انقلاب عظیم ملّتی را در گروهی فرتوت و تعصباتی کور حصر نکردند ، بلکه پس از دوران فترتی که « عبدربّه منصور هادی » بنابر توافق شورای همکاری خلیج فارس زمام را بعد از « عبدالله صالح » در دست گرفت و امتحان خود را بد پس داد ، حوثی ها با پرچم عدالتخواهی و رسیدن عادلانه ثروت ها به مردم ، هم زمان با خشم عمومی از حذف یارانه ی سوخت توسط دولت ، موج جدید انقلاب را دنبال کردند !

کیاست ستاد فرماندهی بومی « انصار الله » و به خصوص رهبری بصیر ایشان « سید عبدالملک حوثی » اینجا آشکار می شود که وقتی « محسن احمر » سرکرده وهابی ارتش و نیروهایش را قلع و قمع کردند و دو چرخش شمشیر بیشتر تا تصاحب کاخ ریاست جمهوری نمانده بود ، مجدداً به « هادی منصور » مهلت دادند تا تقاضای مردم را بر آورده کند و با گرفتن پیمانی از وی با نظارت « بن عمر » نماینده سازمان ملل در یمن و نماینده تمام قبائل و گروه ها بار دیگر حسن نیت خود را به قبائل مختلف یمنی ابراز داشتند و به جهان فهماندند که حرکت انصار اللّه تصاحب قدرت نیست بلکه به مشارکت تمام مذاهب و قبائل و ادیان در حکومت و تقسیم عادلانه ثروت کشور می اندیشند .

این بلند نظری از مفاد تعهدنامه ای که از منصور هادی گرفتند مشهود بود ، به عنوان مثال از منصور هادی خواستند پول نفت بین تمام مردم تقسیم شود و یارانه ی سوخت به مردم بازگردد و فساد دولتی و اداری بر طرف و مسئولانی که به بیت المال دست درازی کرده اند نیز برکنار و محاکمه شوند و حتی در مفاد این توافق افزایش حقوق ارتشیان و نیروهای انتظامی دیده شده بود !

سید عبدالملک حوثی با سخنرانی خویش مردمان جنوب را که سال ها تحت نفوذ القاعده و اخوانی های سلفی بودند را نیز سهیم در این پیروزی دانست و به شکلی باور نکردنی مردمان سنی مذهب آن مناطق با تشکیل کمیته های مردمی لبیک و اعتماد خود به شیعیان حوثی را نشان دادند و این گسترش باور نکردنی گروهی منزوی در کوه های صعده در تمام یمن ، زنگ خطری برای حیات شیطان در منطقه شد !

رشد بی وقفه ی حوثی ها لرزه بر اندام استعمار نو در منطقه و آفریقا :

 در منطقه ی راهبردی خلیج عدن و باب المندب و دریای سرخ و در مجاورت شاخ آفریقا که سال ها مرکز تجمع مستضعفانی بوده است که به خیال گرفتن حق خود به دزدی دریایی می پردازند ، این حرکت بیداری عمیقی ایجاد می کند که اساس چپاولگران بین المللی آفریقا و منطقه را زیر و رو می کند و سیلاب عدالتخواهی در سرزمین های پرجمعیت و تشنه ی آفریقا و آسیا پایه های رژیم های اولیگارشی را لرزانده و منافع چند صد ساله ی استعمارگران نوین را به خطر می اندازد !

پس همانطور که ائتلاف صهیونیستی سعودی اراده کرد تا دولت عدالتخواهی در ایران نباشد و رئیس رژیم صهیونیستی و شاه عربستان و شاه بحرین از اولین کسانی بودند که اتمام کار دولت دهم را تبریک گفتند ، همانگونه نیز اکنون سردرگم برای نابودی انقلاب اصیل مردم یمن متحد شده است !  

تفکیک ولایت از عدالت ، نوعی اسلام امریکایی :

 اصولاً حرکت ناب اسلامی به دنبال عدالت است ، نه جنگ فرقه ای و مذهبی و این خبطی بود که اخوانی ها در مصر کردند و به جای عدالت به دنبال قشون کشی به سوریه و جنگ سنی شیعه رفتند و مرز خود با رژیم صهیونیستی و آمریکا را مشخص نکردند ، بنابراین با عدم حمایت مردم مواجه شده و در دست تطاول نظامیان ، خود و اسلام خواهان را سپردند .

 اساسا تفکری که اسلام را منهای عدالت یا ولایت را از عدالت تفکیک می کند منادی همان اسلام آمریکایی و تشیّع انگلیسی است ، چراکه اصل دین که در جامعه بروز می کند عدالت است و ما همواره منتظر امام زنده ای هستیم که عدل و قسط را در جهان حاکم می کند !

بنابراین باید مسئولان کشور از مظاهر اسلام آمریکایی بی زار باشند که در غیر این صورت  شاهد هم پیمانی نا اهلان انقلاب با آل سعود خبیث شده ایم که آن امام سفر کرده درباره آنان زیبا فرمود :

« مگر مسلمانان نمى‏بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانون هاى فتنه و جاسوسى مبدل شده‏اند، که از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملّاهاى کثیف دربارى، اسلام مقدس نماهاى بی شعور حوزه‏هاى علمى و دانشگاهى، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه‏ها، و در یک کلمه «اسلام امریکایى» را ترویج مى‏کنند؛ و از طرف دیگر، سر بر آستان سرورخویش، امریکاى جهانخوار، مى‏گذارند. »   صحیفه نور    ج‏21    80 

 

 مسعود شفیعی کیا

94/2/10

رجب 1436

جان دهی حوثی ها به بیداری منطقه !

 شیطان بزرگ در پوستین عربستان

ماجرای مذاکره هاشمی‌رفسنجانی با ملک‌عبدالله

جزئیاتی از کمک مالی آل سعود به رئیس دولت اصلاحات در سال 88