مسعود شفیعی کیا

سیاسی ، فرهنگی ، تحلیلی

مسعود شفیعی کیا

سیاسی ، فرهنگی ، تحلیلی

دیگ های پلوی فروپاشی از درون در سفارت انگلیس ! / « فروپاشی از درون » و « تهدید نظامی » ضمیمه برجام :

بسم ربّ الشهداء

( مهم درباره برجام )

دیگ های پلوی فروپاشی از درون در سفارت انگلیس ! /

« فروپاشی از درون » و « تهدید نظامی » دو ضمیمه ی برجام :

 

مقامات کاخ سفید برای اثبات همگرایی با همپیمانان شان نیمه ی پنهان برجام خود برای ایران را آشکار کردند که بسیاری از زوایای نهان مذاکرات محرمانه ی دوسال گذشته را فاش می کند .

از پیام اخیر اوباما به نمایندگان کنگره که گزینه ی نظامی را هنوز حرف اوّل آمریکا در قبال ایران دانست تا پیامش به داخل که گفت :

« در داخل ایران باید گذار صورت بگیرد، حتی اگر تدریجی باشد. گذاری که طی آن درک شود که شعار 'مرگ بر آمریکا'، انکار هولوکاست، تهدید اسرائیل به نابودی و دادن اسلحه به حزب‌الله، از ایران کشوری طردشده می‌سازد. چنین امری نیازمند تغییر در سیاست و رهبری ایران است ... شاید همین نسل جدیدبتواند این امر را محقق کند ./مایک »

«جان کری » نیز پس از ارائه برجام ، در شورای روابط خارجه آمریکا حاضر شد و بخشی از هدف نهفته ی کاخ سفید را چنین بازگو کرد :

 

✔« با توافق ، ایران آماده بحث در مورد موضوعات منطقه‌ای است ... ظریف و روحانی به عادی‌سازی روابط معتقدند؛ کسی نمیداند در انتخابات بعدی چه میشود. من میگویم طی ۱۵ سال آینده، کشورها تغییر خواهند کرد . »

http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=616515

 

✔« اندیشکده "مرکز امنیت آمریکای جدید" گزارش داد : با سرمایه‌گذاری روی توافق هسته‌ای باید به دنبال ایجاد اصلاحات سیاسی و تقویت میانه‌روها و اصلاح طلبان در داخل ایران باشیم. »

مقامات انگلیسی هم به وضوح هدف نهایی خود از برجام را اظهار داشتند :

✔« وزیر خارجه بریتانیا: ایران حامی تروریسم و کشوری سرکش است... ما باید امیدوار باشیم که اصلاح‌طلبان، بحث را به نفع خود تمام کنند./ الشرق الاوسط »

✔ نشریه ی انگلیسی عربستانی « الشرق الاوسط » باز مدعی شد :

« جان کری تلاش می‌کند اجرای توافق به‌گونه‏‌ای باشد که به پیروزی روحانی در انتخابات آینده ریاست جمهوری منجر شود و میانه روها نیز بتوانند در انتخابات مجلس و خبرگان، کرسی بیشتری را بدست آورند. »

در این میان وزیرخارجه فرانسه بارزتر از دیگر همقطارانش وارد این صحنه شد و با سفری نمادین سفیر فروپاشی از درون شد  !

 

فابیوس جنایتکار محیط زیستی در فرانسه و ایران

 تا همکاری محیط زیستی با « ابتکار » !

  از بازیگری فابیوس در حین مذاکرات ایران با ۵+۱ ، که شبیه بازیگری نتانیاهو بود تا میزبانی گرم معاون محیط زیست رئیس دولت یازدهم  ( ابتکار ) و ملاقاتش با وزیرانی که وجه مشترکشان حضور در ستاد انتخاباتی موسوی در فتنه ۸۸ است نمایانگر دیدارهای فرااقتصادی در سفر اخیرش به تهران بود که وی و هیچکدام از مقامات غربی بر خلاف پروتکل امورخارجه و در سکوت مسئولان کشورمان ادای احترام به مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی نکرده اند !

چند دهه ماندگاری فابیوس در دایره قدرت الیزه بی ارتباط با نژاد « اشگنازی » ( یهودیان اروپایی ) وی نیست ٬ اگر چه وی مدعی است پدر و مادرش کاتولیک شده اند ولی تجربه نشان داده که اغلب یهودیان مدعی مسیحیت و یا مسلمان شدن ضربه بیشتری زده اند ...

 خوشحالی زائدالوصف این عنصر برجسته و جنایتکار صهیونیست از سفرش به ایران و دیدار ۲ ساعته و پشت درهای بسته ی وی با ظریف و به خصوص دیدار با ابتکار که نقش ایشان در ماجراهای سال 78 و سال 88 بارز است ، نشانگر ماهیت این سفر است !

 البته صدا وسیما و دفتر خانم ابتکار گفتند ؛ مذاکرات فابیوس ابتکار برای همکاری های زیست محیطی بوده است  !

ولی لازم به یادآوری است که فابیوس علاوه بر جنایت واردات خون آلوده به ایران بر علیه فعالان محیط زیست فرانسه نیز جنایت هولناکی مرتکب شده است که دانستن آن ، نوع همکاری وی روشن خواهد کرد !

♨سابقه محیط زیستی فابیوس:

جنایت ژوئیه ۱۹۸۵ کشتی جنگجویان رنگین کمان متعلق به سازمان غیردولتی صلح سبز که علیه آزمایش‌های اتمی دولت فرانسه اعتراض می‌کرد توسط سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه منفجر شد که در جریان آن یک عکاس هم به قتل رسید. فابیوس که نخست وزیر بود ابتدا از اجرای این عملیات اظهار بی اطلاعی کرد اما پس از تحقیقات مستقل مسئولیت این انفجار را پذیرفت و وزیر دفاع فرانسه مجبور به استعفاء شد !

https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%84%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D9%81%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%88%D8%B3

حال خانم ابتکار که به عنوان عضو برجسته ی مدعیان اصلاحات شناخته می شود و روابطش با امثال خاتمی محرز بوده است چه همکاری محیط زیستی با این جنایتکار محیط زیستی می تواند داشته باشد ؟!

البته به همین جا ماجرا ختم نمی شود بلکه ابتکار  در آستانه ی بازگشایی سفارت انگلیس با رسانه ی فتنه گر آن به عنوان خط شکن مصاحبه ای کرد که هدف نهایی و ضمیمه های برجام را در آن می شود دید :

« معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور ایران می گوید که در پی توافق ماه گذشته وین، کشورش خواهان همکاری با سایر قدرت ها در خاورمیانه برای پیشبرد صلح است...

خانم ابتکار همچنین گفت که توافق اتمی "اهرمی" در اختیار اصلاح طلبان در ایران در مقابل سایر گروه های سیاسی قرار می دهد. او افزود: "فکر می کنم که یک بحث داخلی در جریان است و شما می توانید صداهای مختلف را بشنوید - بعضی منتقد توافق هستند، و بعضی کاملا مخالف آن . "/ مصاحبه ی بی بی سی. »

دمگذاری پلوی اغتشاش در سفارت انگلیس :

 گویا پلوی اغتشاشات آینده در سفارت انگلیس در حال دمگذاری است ، چون رسانه ی کودتاچی بی بی سی که در 28 مرداد 32 رمز اغتشاش داد الان نیز دقیقا در نیمه شب رمز اغتشاش آینده را با بازگشایی سفارتش داد !
 و بی بی سی بر پایه پاسی که از داخل به آن داده شده است با نظر سنجی هدایت شده خود رمز جدید فتنه را چنین مطرح می کند :

« در سوال این نظرسنجی آمده است : آیا با رئیس جمهور موافقید که تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات باید بر عهده نهادهای اجرایی باشد و شورای نگهبان تنها نقش نظارتی داشته باشد؟ آیا با فرمانده سپاه، موافقید که سخنان روحانی باعث تضعیف جایگاه شورای نگهبان می‌شود؟ شبکه بی بی سی فارسی »

بجث ما ، باز شدن یا باز نشدن سفارت انگلیس خبیث در کشور امام زمان علیه السلام نیست ، ولی روی سخن به سوی بصیرت افزایانی است که در محافل مختلف و حتّی در مجلس اصول گرا همگی متفق شدند که دولت انگلیس در فتنه 88 و دیگر حوادث دخیل بوده اند و در زمان دولت قبل موجی احساسی ایجاد کردند تا سفارت آن تسخیر شود و بهانه ای شود برای تحریم دولت دهم توسط اتحادیه ی اروپا ولی حال جنابان مدعی فرش قرمز برای روباه پیر می اندازند و سکوت اختیار کرده و بدون اینکه آن دولت مستکبر عذرخواهی کرده باشد لبخند دیپلماتیک به آن می زنند ، گویا دولت یازدهم مانند موارد دیگر خاصیت تطهیر و استحاله داشته و انگلیس بد در دولت قبل حال انگلیس خوب شده است !...
و از همه بدتر که برخی از مدعیان اصولگرایی « بر سر شاخ نشسته و بن می برند ! » و در دورانی که سیاست های تبعیضی و فشارهای اقتصادی و عدم تحقق وعده های انتخاباتی سال 92 و اضافه بر اینها عدم افزایش قانونی یارانه ها بر مردم عرصه را تنگ کرده ، با توجه به محبوبیّت بالای دکتر احمدی نژاد که این میزان محبوبیت در دیگر سیاسیون
جناح ها مفقود است ،  ابلهان و نفوذیانی مسابقه ی دروغ بستن و نفرت افزایی به دکتر احمدی نژاد را دنبال می کنند ، که این همانی است که انگلیس خبیث می خواهد تا که در وقت لبریز شدن کاسه صبر ملّت ، سنگ صبوری برای آنان نماند و شیرازه ی امور راحت  فروبپاشد و ...

حذف توان موشکی دور بُرد در برجام ؛ مقدمه تجاوز  :

بُعد دیگری از عواقب برجام را باید در تهدید خارجی جستجو کرد ، بنابر برجام و قطعنامه ای که باید مؤید آن باشد ، ایران از حق استفاده و تولید و خرید موشک های بالستیک که توانایی حمل سر جنگی هسته ای را دارند محروم می شود .

با توجه به تولید کلاهک های هسته ای سبک در جهان و توانایی کاربرد دوگانه ی هسته ای و غیر هسته ای در سرجنگی موشک های بالستیک ایران ، با این تحریم کشور با تهدیدی بزرگ مواجه می شود .

موشک های بالستیک از لحاظ برد به5 گروه زیر تقسیم می شوند:

1-موشک جنگی کوتاه برد با میزان برد 150 کیلومتر

2- موشک بالستیک کوتاه برد با میزان برد 150 تا 799 کیلومتر

3- موشک بالستیک میان برد با میزان برد 800 تا 2399کیلومتر

4- موشک بالستیک دوربرد با میزان برد 2400 تا 5499 کیلومتر

5- موشک بالستیک قاره پیما با میزان برد 5500 کیلومتر به بالا

بنابر این کشور از اهرم بازدارنده ی مهمی خلع سلاح می شود ، چون برخورداری از این سلاح راهبردی تاکنون جنگ های زیادی را از کشور دور کرده و برای مقابله به مثل با حمله ی احتمالی رژیم صهیونیستی ما حداقل به موشک های بالستیک بیش از 1200 کیلومتر بُرد نیازمندیم تا راهبرد رهبری که تلافی هر گونه حمله ی رژیم صهیونیستی به کشور را به موشک باران تلاویو و حیفا موکول کرده اند شدنی شود که با امضای این برجامِ پُر نقص ، عملی شدن این راهبرد منتفی می شود و کشور در تهدید جدّی قرار می گیرد.

شاید برخی به رونمایی اخیر از موشک بالستیک کوتاه بُرد فاتح 313 که در دولت قبل ساخته شده توسط جناب روحانی و سخنان وی استناد کنند ، باید در پاسخ گفت که موشک فاتح بردش بسیار از 1200 کیلومتر فاصله ی هوایی ایران با رژیم صهیونیستی کمتر است و جناب روحانی نیز در این مراسم آنرا بازدارنده ای در مقابل داعش در عراق دانست ! و شگفت است که چگونه یک سیاست مدار با چنین موضع گیری درباره گروهکی ناقابل ، کشور بزرگ ایران را هَل من مبارز آن می خواند و از تهدید نظامی جدّی آمریکا و رژیم صهیونیستی که علناً موشک سنگر شکن برای انهدام  تأسیسات هسته ای کشور آزمایش می کنند به راحتی می گذرد ، و حدود دوسال آزمایش و ارتقا و حتّی تولید موشک های شهاب 3 به بالا که کارایی مقابله به مثل بارژیم صهونیستی را دارد رها شده است ؟!

به هر ترتیب دشمنی که دانشمندان هسته ای را حذف کرد در برجام به گونه ای پیش رفته که دستاورد هسته ای آن دانشمندان نیز به تعطیلی یا ناکارآمدی کشیده شود و در بُعد دفاعی ما علاوه بر ایجاد راهکارهای بازرسی و تجسس از مراکز نظامی کشور در برجام و قطعنامه ای که اجرای برجام منوط به آن است به دنبال این است که پس از حذف امثال « شهید تهرانی مقدم » از دستاوردهای موشکی وی نیز دستمان را خالی کند که در کنار ارتباط گیری ها برای فروپاشی از درون تهدید نظامی اگر چه نیابتی و مانند آنچه که در یمن می گذرد ، تهدیدی جدّی است به خصوص که رژیم آمریکایی صهیونیستی آل سعود هم زمان با مذاکرات وین در صعده به گواه کارشناسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای  بمب های مینیاتوری هسته ای به کار برد که پیام واضحی برای ایران داشت .

بنابر این هیچ عاقلی با وجود دشمنان کینه توز امتحان شده بر علیه ملّتش چنین توافقی امضا نمی کند .

مسعود شفیعی کیا
94/6/1
ذی القعده 1436

متن برجام

http://alef.ir/vdcjxte8muqeohz.fsfu.html?283946