مسعود شفیعی کیا

سیاسی ، فرهنگی ، تحلیلی

مسعود شفیعی کیا

سیاسی ، فرهنگی ، تحلیلی

احمدی نژادی ها ؛ به دنبال آلنده شدن دکتراحمدی نژاد نیستند !

احمدی نژادی ها ؛ به دنبال آلنده شدن دکتراحمدی نژاد نیستند !

اینکه ساختار های آشکار و پنهان قدرت و دولت های مخفی کشوری را در نظر نگیریم و گمان کنیم که فقط با گرفتن قوه مجریّه می توان مکتب و تفکری را پیاده کنیم مهلک ترین محاسبه  ای است که یک جریان پویای سیاسی اجتماعی می تواند داشته باشد ! 

تجربه ی شیلی و دولت مرحوم آلنده خود گویای این واقعیّت است ، چگونه که وقتی وی با کمک سندیکاهای کارگری و معدن چیان و با تکیّه بر آرای ملّی سرکار آمد همه گمان کردند که کار تمام شده و رقیب قدرت طلب فاسد را مقیّد به اخلاق مردم سالاری پنداشتند و از مدیران میانی و غیر رسمی و قدرت های کاپیتالیسمی بازار و سیاست که مجلس و رسانه ها را در دست داشتند غافل ماندند  !

بنابر این وقتی آلنده برای همراه کردن مجلس سرمایه سالاران که با زد و بند و لابی گری کرسی های آن را تصاحب کرده بودند مجبور به برخی نرمش هایی شد اتحادیه های کارگری که اولین همراهان وی بودند او را متهم به انحراف از مسیر کرده و از وی برائت جستند و هم زمان نیز  سیاسون سرمایه سالار مسلط بر بازار با کمبود های ساختگی و احتکار و نابسمانی های بازار و بمباران مطبوعاتی و سنگ اندازی های مجلس علیه دولت ، آنرا ناکارآمد وانمود کردند و زمینه ی براندازی دولت مردمی توسط سازمان سیا فراهم شد و  ارتشی هم که نفوذش نادیده گرفته شده بود و آلنده دخالت هایش در بازار و تجارت را مانع بود با ظهور دیکتاتوری مانند پینوشه با بمباران ریاست جمهوری و قتل آلنده کودتای سنگین خود را انجام داد و سال ها حکوت دست نشاندگان آمریکا بر شیلی را پایه گذاشت و ...

و دقیقاً باز طراحی همین براندازی آلنده در شیلی را علیه دکتر احمدی نژاد به خصوص در دوسال آخر دولت ایشان دیدیم ، و تا جایی ماجرا پیش رفت که بلند مرتبه ترین مقام نظامی در جمع دیگر فرماندهان نظامی در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ اخطار کرد و  صریحاً اعلام برخورد با تداوم آن دولت را داشت !

و اگر دکتر احمدی نژاد توسط سرمایه سالاران سرنوشتی مانند آلنده پیدا نکرد از برکت حضور ولی فقیه کارآمد در کشور می باشد ، اگرچه تمام ارکان تحت نفوذ این جریان از هیچ تهمت و بازی با افکار عمومی برای فاسد نشان دادن وی و معاونان و یارانش فروگذار نمی کنند و برخورد دولت جدید با نزدیکان آن دولت گویای فتح کشوری توسط ارتش متخاصمی است که حتّی هنرمندان و سیاسیونی که ذره ای با آن دولت مرتبط بودند را برای بقا مجبور به بی زاری جستن از شخص دکتر احمدی نژاد می کنند و خواست « شیمون پرز» در ننگ شدن بودن با احمدی نژاد را کم و بیش در این بداخلاقی ها می بینیم و  ...

سؤال اینجاست آیا حال شرایط تغییر کرده یا مهندسی قدرت پیچیده تر از دو سال آخر دولت دکتر احمدی نژاد شده ؟! تا جایی که در حاشیه برجام بر عدم بازگشت دکتر احمدی نژاد تعهد نانوشته داده اند و ...

پس اصرار برخی از دوستان برای بازگشت دکتر احمدی نژاد چیست ؟! اگر چه هیچ شکی نیست که دکتر احمدی نژاد با رقیبان اصلی یا فرعی به میدان بیاید پیروز این میدان است چون مردم همیشه پیروز انتخاباتند و لی آیا اصرار کنندگان جویای سرنوشت آلنده برای قهرمان ملّی هستند ؟!

ناامید نیستیم ولی واقعیّت ها را باید دید ، زیرا برای تحول عدالتخواهانه در کشور و رسیدن به اهداف انقلاب همه ارکان و قوا و زیرمجموعه های نظام باید همراه باشند و فساد ساختاری باید برطرف شود زیرا هر ساز ناکوکی بسان سونامی خود را در  تشویش جامعه نشان می دهد .

و رهبری معزز انقلاب همواره از این تشویشاتِ مردم ، نظام را بر حذر می دارد تا جایی که ایشان اخیرا صریح علّت نرمش های بی سابقه ی منجر به برجام را نگرانی از اعتراض های عمومی به نظام خاطر نشان کردند ، پس هنوز شرایط آماده ی جراحی ساختاری نیست چراکه هنوز مقصران پیش آمدن وضع ناعادلانه موجود از دکتر احمدی نژاد و یارانش - که حتّی از داشتن یک دانشگاه نیز محروم ماندند - بیشتر  به رسمیّت شناخته می شوند و در ارکان نظام  نفوذ و قدرت دارند ...

بنابراین دکتر احمدی نژاد به عنوان جهت یاب مسیر انقلاب و احیاگر خط فراموش شده امام نباید در بازی های انتخاباتی محدود شوند اگرچه بنابر گفته خودشان در وقت تکلیف از هزینه کردن خود هم دریغ نمی کنند و ...

مسعود شفیعی کیا

ضرب المثل هایی که از لحن امثال جناب آقاتهرانی به ذهن می آید !

بأسمه تعالی

ضرب المثل هایی که از لحن امثال جناب آقاتهرانی به ذهن می آید !

معصومین افراد را از « سکرة القدرة » (مستی قدرت ) بر حذر داشته و آنرا موجب دوری از خدا و واقعیت ها دانسته اند ٬ به خصوص اگر آن « توهم قدرت » باشد .

دقیقا سال گذشته ( ۸ اسفند۹۳ ) بود که جناب آقا تهرانی با لحنی که گویای عدم عبرت از انتخابات سال ۹۲ بود که اصلح شان نتوانست بیش از چهار میلیون رأی بیاورد و حباب ترکیده ی توهم اینکه ایشان می توانند کسی را رئیس جمهور کنند را ندیده گرفت و در برنامه « شناسنامه »به تهمت زنی و خط و نشان کشیدن برای دکتر احمدی نژاد پرداخت !

متأسفانه وی که مشهور به استادی اخلاق شده تضاد پیش آمده رئیس جمهور سابق با مصلحی را که در حلقه ی جناب مصباح است را بی تقوا تقابل دکتر احمدی نژاد با رهبری القا کرده و با ادعای اینکه « طراز ما رهبری است . » وانمود کرد دکتر احمدی نژاد از این طراز خارج شده و گفت : 

جبهه پایداری از احمدی‌نژاد در انتخابات 96 حمایت نمی‌کند، مگر اینکه تغییر جدی‌ کند

✔️ رنجبران : «پس احمدی‌نژاد فعلی مورد تایید شما نیست»؟!

✔️ آقا تهرانی : نه نیست، مگر اینکه تغییر جدی در خود ایجاد کند. برخی‌ اشکالات را منتسب به اطرافیان احمدی‌نژاد می‌دانستند ولی من معتقدم ما به اطرافیان او که رای ندادیم ما به احمدی‌نژاد رای دادیم.

 اینکه گمان کنند ، حزب کوچکی که برای بقا مجبور به آویختگی از جریان به اصطلاح اصولگراست قدرت بازگرداندن آن مرد را دارد نمونه ای از همان مستی است و دقیقاً امسال در همان تاریخ پیام واضح خدای گرداننده ی قلوب را آقا تهرانی که در دوره های قبل جزو نفرات اوّل تهران بود به عینه دید !
- البته جناب حداد عادل هم که خط قرمز اصولگرایی را جریان انحرافی دکتر احمدی نژاد دانسته وضع بهتری ندارد- ...

ضرب المثل هایی به خاطر آمد مثل : « تو گِل زین اسب را بگیر سوار کاری پیش کشت ! »
یا : « یارو رو تو ده راه نمی دادند ؛ سراغ خونه ی کدخدا رو می گرفت ! »

این بدمستی ها به همین خاتمه نیافت ؛ اخیراً هم وی با مصاحبه با « رمز عبور » دکتر محمود احمدی نژاد را متهم کرد و گفت : « به احمدی نژاد گفتم یکی از انحرافات جدّی در سیاست این است که هدف وسیله را توجیه می کند . »

و در همین مصاحبه کسیکه از قبیله ای است که  واژه ی موهوم « جریان انحرافی » ، « اکبر رفسنجانی » را با هزینه ی مؤسسه ای که نام مبارک بنیانگذار جمهوری اسلامی را عاریه گرفته در کشور منتشر کردند تا دولت احیاگر خط امام راحل را به خواست شیمون پرز ننگ کنند با کنایه مدعی شد : « می‌گویند آقای احمدی‌نژاد با آقای هاشمی بسته یا اگر هم نبسته شکل او شده است. » و ...

 این مستی ها ریشه در همان توهمات پسا سوم تیری این حلقه و بزرگ این جریان دارد که وی نیز در انتخابات اخیر ید قدرت پروردگار گرداننده قلوب را دید که دکتر احمدی نژاد این را هم پیش بینی کرده بود :

✌ دکتر احمدی نژاد :
« به آقایی که تندروی کرد و گفت اینها بزرگترین خطر از صدر اسلام تاکنون هستند و هفته بعد گفت اینها عددی نیستند، پیغام دادم که نگران شما هستم. آن شخصی که می خواست پیام را ببرد گفت به چه دلیلی این حرف را می زنی؟ گفتم: دولت نهم را خدا سر کار آورد. احمدی نژاد فقط یک فلش جهت نما بود. اگر کسی در ذهنش خطور کند که این دولت را او سر کار آورده خدا یک جا حالش را می گیرد و به او نشان می دهد که هیچ کاره بوده.»

شنیده شد اخیراً نیز جناب آقاتهرانی با تحقیر مرحوم فردوسی ، این موّحد روزگاران و احیاگر اسلام ایرانی و شیعه ی پویا نشان داد فقط بزرگی مانند دکتر احمدی نژاد مورد بی مهری این جماعت قرار نمی گیرند بلکه این افکار به دور از اندیشه ی امام خمینی و رهبری که ریشه ی تکفیری گری خطرناک جوانان مرید این جریان خواهد بود سر دراز دارد و ...

معصومین فرموده اند انتقام خدا از کسانیکه مؤمنین را تهمت زده و ایذاء و تحقیر می کنند سریع ترین است اگر چه ما هیچگاه از سر بریده شدن هزاران نفر در دارالعماره پس از مختار خشنود نشده ایم بلکه « خرما نتوان خورد از این خار که کشتند ! » و امان طلبی از تزویر عاقبتی بهتر از این ندارد .

و کسانیکه نسبت به جناب مصباح و این جریان شرک خفی دارند خواهند دید به ساحت ولایت بدون انتخاب این قبیله خدشه ای وارد نخواهد شد و ...

بنده عقیده دارم جریان آقای مصباح ‌و دیگر همفکران اگر در این فرصت دو ساله جبران آن جفاها به دکتر احمدی نژاد می کردند این تقدیر قابل برگشت بود ولی بر بیزاری خود از مرد خدا افزودند و در وادی تیه ماندند و جز توبه چاره ای نیست ...

فٱعتبروا یا أولی الأبصار .

مسعود شفیعی کیا

✔️ « اعتدال و توسعه » و « کارگزاران » دو دختر اکبر رفسنجانی؛ و موضع تند رهبری بر کار حرام در این احزاب !

✔️ « اعتدال و توسعه » و « کارگزاران »  دو دختر اکبر رفسنجانی؛

 

و موضع تند رهبری بر کار حرام در این احزاب !


 

 سخنگوی حزب « اعتدال و توسعه » ، « غلام علی دهقان » گفت :
✔️« فرق حزب کارگزاران با حزب اعتدال و توسعه مانند تفاوت فائزه با فاطمه هاشمی است » *


✔️ اگر چه حزب « اعتدال و توسعه » در ظاهر توسط جناب روحانی و موسویان - مذاکره کننده ی اسبق تیم روحانی که زمانی هم پرونده امنیّتی داشت - راه اندازی شده است ، ولی این سخن دهقان گویای خانوادگی بودن این حزب می باشد به این معنی که حزب کارگزاران بر محور « فائزه رفسنجانی » و حزب اعتدال و توسعه بر محور « فاطمه رفسنجانی » تقدیرات کشور را سال ها در دست دارند ! این در صورتی است که رهبری مشروعیّت این احزاب را جدّی زیر سؤال برده اند.

دیدگاه رهبری درباره حرام بودن تشکیل حزب کارگزاران و دیگر احزاب دولتی :

اساس مشروعیّت حزب «کارگزاران» متأسفانه مانند دیگر حزب های دولتی مانند « مجمع روحانیون » و « حزب مشارکت » که دولتی های وقت برای تداوم قدرت خود تأسیس کردند زیر سوال است و از معدود احزابی است که رهبری معزز انقلاب نیز همان سال ۷۴ با تشکیل آن مخالفت کردند و در دیدار دولت خاتمی نیز صریحا علّت مخالفت خود با آن حزب و تشکیل احزاب دولتی دیگری مانند حزب مشارکت یا اعتدال و توسعه را چنین ابراز کردند :

« زمان آقای هاشمی وقتی حزب آقایان کارگزاران درست شد، یکی از اشکالات اساسی ای که من به کار آنها گرفتم و به آنها گفتم، این بود که برای حزب باید وقت صرف کنید - دور هم بنشینید و حرف بزنید، تبادل نظر کنید، بلی و خیر بگویید، بحثهای سیاسی و روشنفکری کنید - که ولو در کار شما هیچ اثری هم نگذارد، باید بدانید که این مقدار همّت و وقت، متعلّق به دولت است. وزیر که در وزارتخانه هشت ساعت کار ندارد؛ وزیر، تمام وقت در اختیار وزارتخانه است. اگر شما همّت و نشاط حرف زدن و فکر کردنتان را جای دیگری صرف کردید، در حقیقت وقت وزارتخانه را غصب کرده‌اید. این فعلِ حرام است. »

( دیدار رهبری با دولت خاتمی ۸۰/۶/۵ )

تنها دولتی که تن به این کار حرام نداد دولت دکتر احمدی نژاد بود و حتّی بریدگان مدعی از آن نیز به تشکیل حزب روی آورده اند ولی آن مرد هیچگاه زیر بار تحزّب اختلاف انگیز نرفته است !

به هر ترتیب این کار حرام انجام شد و حزبی که در انتخابات دوم خرداد ۷۶ تأثیر گذار و حامی اصلی دولت مدعی اصلاحات بود در معادلات سیاسی کشور به وجود آمد که نقش آن و اکثر اعضای آن در فتنه ۸۸ نیز محرز بود ولی به دلیل برخی از ارتباطاتِ این حزب و احزاب خواهر و برادر آن باعث شد مانند احزاب « اعتماد ملّی » ، « مشارکت » و « مجاهدین انقلاب » منحل نشوند !

  شگفت اینکه صدا وسیما در سنگ تمام گذاشتن برای این احزاب دوخواهران روزهای اخیر به پخش همایش « زنان اعتدال وتوسعه » پرداخت که توسط دولت همایشی ملّی خوانده شد و رئیس دولت نیز سخنان تأمل آمیزی پیرامون انتخابات در آن داشت که امروز اظهارات آن همایش با واکنش رهبری مواجه شد که به مسئولان دولت هشدار دادند تا ✔️ « به مسائل تبلیغاتی و روزنامه ای مشغول نشوند » و  ✔️« جنجال‌های روزمره‌‌ی انتخاباتی آنها را سرگرم نکند و از پرداختن به مسائل مهم به‌ویژه اقتصاد غافل ننماید. »

معلوم نیست تا چه زمانی کشور و نظام باید هزینه ی خواست های یک خاندان شود !

مسعود شفیعی کیا


*
http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/11/17/993045/%D9%81%D8%B1%D9%82-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%B2%D8%A8-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D9%81%D8%A7%D8%A6%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%D9%87-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

✔️ « اعتدال و توسعه » و « کارگزاران » دو دختر اکبر رفسنجانی؛ و موضع تند رهبری بر کار حرام در این احزاب !

✔️ « اعتدال و توسعه » و « کارگزاران »  دو دختر اکبر رفسنجانی؛

 

و موضع تند رهبری بر کار حرام در این احزاب !

 

 سخنگوی حزب « اعتدال و توسعه » ، « غلام علی دهقان » گفت :
✔️« فرق حزب کارگزاران با حزب اعتدال و توسعه مانند تفاوت فائزه با فاطمه هاشمی است » *


✔️ اگر چه حزب « اعتدال و توسعه » در ظاهر توسط جناب روحانی و موسویان - مذاکره کننده ی اسبق تیم روحانی که زمانی هم پرونده امنیّتی داشت - راه اندازی شده است ، ولی این سخن دهقان گویای خانوادگی بودن این حزب می باشد به این معنی که حزب کارگزاران بر محور « فائزه رفسنجانی » و حزب اعتدال و توسعه بر محور « فاطمه رفسنجانی » تقدیرات کشور را سال ها در دست دارند ! این در صورتی است که رهبری مشروعیّت این احزاب را جدّی زیر سؤال برده اند.

دیدگاه رهبری درباره حرام بودن تشکیل حزب کارگزاران و دیگر احزاب دولتی :

اساس مشروعیّت حزب «کارگزاران» متأسفانه مانند دیگر حزب های دولتی مانند « مجمع روحانیون » و « حزب مشارکت » که دولتی های وقت برای تداوم قدرت خود تأسیس کردند زیر سوال است و از معدود احزابی است که رهبری معزز انقلاب نیز همان سال ۷۴ با تشکیل آن مخالفت کردند و در دیدار دولت خاتمی نیز صریحا علّت مخالفت خود با آن حزب و تشکیل احزاب دولتی دیگری مانند حزب مشارکت یا اعتدال و توسعه را چنین ابراز کردند :

« زمان آقای هاشمی وقتی حزب آقایان کارگزاران درست شد، یکی از اشکالات اساسی ای که من به کار آنها گرفتم و به آنها گفتم، این بود که برای حزب باید وقت صرف کنید - دور هم بنشینید و حرف بزنید، تبادل نظر کنید، بلی و خیر بگویید، بحثهای سیاسی و روشنفکری کنید - که ولو در کار شما هیچ اثری هم نگذارد، باید بدانید که این مقدار همّت و وقت، متعلّق به دولت است. وزیر که در وزارتخانه هشت ساعت کار ندارد؛ وزیر، تمام وقت در اختیار وزارتخانه است. اگر شما همّت و نشاط حرف زدن و فکر کردنتان را جای دیگری صرف کردید، در حقیقت وقت وزارتخانه را غصب کرده‌اید. این فعلِ حرام است. »

( دیدار رهبری با دولت خاتمی ۸۰/۶/۵ )

تنها دولتی که تن به این کار حرام نداد دولت دکتر احمدی نژاد بود و حتّی بریدگان مدعی از آن نیز به تشکیل حزب روی آورده اند ولی آن مرد هیچگاه زیر بار تحزّب اختلاف انگیز نرفته است !

به هر ترتیب این کار حرام انجام شد و حزبی که در انتخابات دوم خرداد ۷۶ تأثیر گذار و حامی اصلی دولت مدعی اصلاحات بود در معادلات سیاسی کشور به وجود آمد که نقش آن و اکثر اعضای آن در فتنه ۸۸ نیز محرز بود ولی به دلیل برخی از ارتباطاتِ این حزب و احزاب خواهر و برادر آن باعث شد مانند احزاب « اعتماد ملّی » ، « مشارکت » و « مجاهدین انقلاب » منحل نشوند !

  شگفت اینکه صدا وسیما در سنگ تمام گذاشتن برای این احزاب دوخواهران روزهای اخیر به پخش همایش « زنان اعتدال وتوسعه » پرداخت که توسط دولت همایشی ملّی خوانده شد و رئیس دولت نیز سخنان تأمل آمیزی پیرامون انتخابات در آن داشت که امروز اظهارات آن همایش با واکنش رهبری مواجه شد که به مسئولان دولت هشدار دادند تا ✔️ « به مسائل تبلیغاتی و روزنامه ای مشغول نشوند » و  ✔️« جنجال‌های روزمره‌‌ی انتخاباتی آنها را سرگرم نکند و از پرداختن به مسائل مهم به‌ویژه اقتصاد غافل ننماید. »

معلوم نیست تا چه زمانی کشور و نظام باید هزینه ی خواست های یک خاندان شود !

مسعود شفیعی کیا


*
http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/11/17/993045/%D9%81%D8%B1%D9%82-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%B2%D8%A8-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D9%81%D8%A7%D8%A6%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%D9%87-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA