مسعود شفیعی کیا

سیاسی ، فرهنگی ، تحلیلی

مسعود شفیعی کیا

سیاسی ، فرهنگی ، تحلیلی

جنگ با یمن جنگ با شعار مرگ بر آمریکا / 28 مرداد ، دکتر مصدّق هم به برجام آمریکا اعتماد کرد !

بسم ربّ الشهداء

 

برجام و تعهدات فراهسته ای /

جنگ با یمن جنگ با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل/

28 مرداد ، دکتر مصدّق هم به برجام آمریکا اعتماد کرد !

 

 

متأسفانه عموما توسط تحصیل کردگان غرب به خصوص محصلان انگلیس ، آموزه هایی وارد ادبیات سیاسی انقلاب شده است که خلوص و پایه های مقاومت را فشل کرده است .

یکی از این آموزه های نامحرم ، واژه ی « بده بستان سیاسی» می باشد ، که در سایه اش ترک واجب کمک به نهضت های جهانی و بی وفایی به مقاومت و مجاهدان دیده شده است .

اگر روزگاری بنی صدر متهم بود به واژه ی « زمین می دهیم زمان می خریم ! » و به بهانه ی بازسازی نیرو مانع مقاومت بود ، ولی مُبدعان این واژه ی کاسبکارانه بعد ها با خون شهیدان بده بستان کردند که در جنگ ، شعار « یک عملیات بزرگ برای یک توافق » شده بود قمار کاسبان سیاست !

و در بحبوحه ی جنگ برای معامله نافرجام با شیطان بزرگ « ماجرای مک فارلین » را پیش کشیدند و کشور را در منطقه در موضع تهمت قرار داده و جسارت شیطان بزرگ را علیه کشور بیش کردند ، چنانچه پس از رسوایی مک فارلین ، آمریکا رسماً نیروی دریایی خود را به کمک صدام به خلیج فارس و تجاوز به ایران آورد .

این نوع دید انحرافی را صریحا در مناظره هدفمند انتخابات 92 از بزرگ مدعیان اصول گرایی نیز شنیدیم که اصل سیاست را « بده بستان » دانسته و نشان دادند که با مدعیان اصلاحات و دیگر کاسبان سیاست تفاوتی ندارند .

این در صورتی است که رهبری عزیز انقلاب اسلامی به پشتوانه ی مقاومت دولت دهم صریحاً این تلقی از سیاست را رد کرده و گفتند :

« از سالهای اول انقلاب، یکی از اهداف آنها همین بود که ایران را پای میز مصالحه و "بده بستان" بکشانند؛ بگویند بالاخره دیدید ایران هم که ادعا می کرد مستقل است، ایستاده است، نترس است، شجاع است، مجبور شد بیاید بنشیند پای میز مذاکره؟

امروز هم همین هدف را دنبال می کنند. این، مطلب مهمی است. وقتی هدف از مذاکره، یک هدف غیرمربوط به مسائل اساسی است، یک هدف تبلیغاتی است، خوب معلوم است طرف مقابل که جمهوری اسلامی است، خام نیست ! »

28 بهمن 1391، در دیدار مردم آذربایجان


بله ! برخلاف نظر رهبری این هدف شوم که دشمن به واسطه ی آن به دنبال ریزش دومینووار دژهای مقاومت منطقه است در دولت 11 رخ داد و اگر چه رهبری بارها مذاکرات با 5+1 را فقط پیرامون مسئله ی هسته ای دانسته اند ولی واقعیت ماجرا گویای چیز دیگری است .

چنانچه پس از نمایش برجام ، شاهد مواضع صریح مقامات آمریکایی و انگلیسی و تغییر جغرافیای سیاسی منطقه هستیم .

 «جان کری » پس از ارائه برجام ، در شورای روابط خارجه آمریکا حاضر شد و بخشی از هدف نهفته ی کاخ سفید را چنین بازگو کرد :

« با توافق ، ایران آماده بحث در مورد موضوعات منطقه‌ای است ... ظریف و روحانی به عادی‌سازی روابط معتقدند؛ کسی نمیداند در انتخابات بعدی چه میشود. من میگویم طی ۱۵ سال آینده، کشورها تغییر خواهند کرد . / بی بی سی »

این سخن کری گویای هدف نهانی توافق برای تغییرات عمیق در منطقه و کشورمان می باشد که نماینده آمریکا در شورای امنیت پس از تصویب پیش نویس قطعنامه از قرار همکاری ایران در حل مسائل منطقه ای مانند سوریه و یمن گفت و « دیوید کامرون » نخست وزیر انگلیس خبیث نیز فردای نمایش برجام که تماسی تلفنی با « روحانی » داشت ، گفت :


« دیروز در صحبت با روحانی به او گفتم که ما خواستار تغییر در نگرش و رفتار ایران در موضوعاتی مانند سوریه، یمن و تروریسم در منطقه هستیم ... غرب فشار بر ایران را در مورد حمایت از گروه‌های فلسطینی و حزب الله ادامه می‌دهد. / گاردین »

 این گویای مذاکرات فراهسته ای دیپلمات های کشور با 5+1 می باشد ، که به دنبال آن تغییراتی در آرایش براندازی مقاومت منطقه را ناظریم که در سوریه و یمن نمودی آشکارتر داشت .



مذاکرات صمیمانه ی اسد و کری چند ماه قبل از فتنه شیطان بزرگ در سوریه

تبریک « بشار اسد » به عنوان اولین کسانیکه به این برجامی که هنوز فرجامش مبهم است ، گویای دخیل بودن سرنوشت سوریه در حاشیه آن می باشد که تغییر موضع کشورهای عربی نسبت به سوریه و حتّی بازگشایی برخی از سفارت های عربی در این کشور و ادعای « آسوشیتدپرس » قابل تأمل است :

« در حال حاضر مقابله با حوثی ها اولویت کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) است؛ به همین دلیل تصمیم گرفته‌اند بحران سوریه را از مسیر سیاسی خاتمه دهند. »

ولی پس از برجام کفه موازنه در « یمن » تا حدودی به ضرر مردم یمن شده است و استان های جنوبی به شدّت مورد تهاجم نیروهای سعودی اماراتیِ آمریکا قرار گرفته و البته به اقرار جان کری در ضمن مذاکرات ، شیطان بزرگ تیم مذاکره کننده را برای عدم کمک به یمن تهدید کرده بود و جناب ظریف و مراکز مربوطه نیز ترتیب اثر دادند :

جان کری :

« چند ماه پیش که یک محموله از سوی ایران راهی یمن بود، خیلی زود با همتای خود تماس گرفتم و گفتم که این امر می تواند باعث یک رویارویی جدی شود و ما آن را تحمل نمی کنیم. وی نیز در مدت زمانی بسیار کوتاه با من تماس گرفت و گفت قرار نیست این محموله به زمین برسد یا از آب های بین المللی خارج شود .(!!!) »

http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=616515


اگرچه در متن برجام تحریم هشت ساله ی ایران برای خرید و صدور تجهیزات نظامی مصرّح است ولی جان کری موضع خود درباره کمک ایران به مقاومت و سنگرهای استراتژیک انقلاب اسلامی را صریحاً چنین بیان کرد :

 « ایران اجازه نخواهد داشت برای شیعیان عراق، یمن و حزب الله لبنان اسلحه ارسال کند ... اگر ایرانی ها از توافق تخطی کنند، تمام تحریم ها به سرعت باز می گردد .»

http://www.dolatebahar.com/view/100490/

ضعیف شدن مقاومت آمریکای لاتین و افتتاح سفارت آمریکا در هاوانای کوبا و ابراز تمایل رئیس جمهور بولیوی برای ارتباط گیری با آمریکا را می توان پس لرزه های ریزش دومینوی مقاومت تلقی کرد ولی در این میان گویا سنگر مقاومت یمن از همه مستحکم تر بوده است که شیاطین تمرکز نظامی بیشتری بر آن کرده اند ؟!

شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ملّت یمن که نقش پرچم قیامشان است مهمترین جرم مظلومان یمن است که چهار ماه مداوم آماج جنایتبارترین بمب های ممنوعه ساخت آمریکا و انگلیس هستند .

انصارالله به فرماندهی هوشمند حوثی ها بر خلاف برخی از مبارزان منطقه جنگ با تکفیری ها و داعش و القاعده و عربستان و امارات و ... را دلیل فراموشی نفرت از شیطان بزرگ و اسرائیل غاصب ندانسته اند و هنوز شعار اصلیشان مرگ بر همین جرثومه های شیطانی است .

و گویا این شعار پاشنه ی آشیل شیطان بزرگ است چون اوباما وقیحانه درپیامی به مردم ایران به دنبال حاکمیت دوگانه خواستار حذف این شعار شد :

«  در داخل ایران باید گذار صورت بگیرد، حتی اگر تدریجی باشد. گذاری که طی آن درک شود که شعار 'مرگ بر آمریکا'، انکار هولوکاست، تهدید اسرائیل به نابودی و دادن اسلحه به حزب‌الله، از ایران کشوری طردشده می‌سازد. چنین امری نیازمند تغییر در سیاست و رهبری ایران است/ شاید همین نسل جدیدبتواند این امر را محقق کند ./مایک»

و کری نیز گفت :

« به تیم ایرانی گفتم که شعار "مرگ بر آمریکا" نه تنها کمک‌کننده نیست، بلکه کاملا "احمقانه" است ./ بی بی سی »

که برخی با خواب نما شدن و تحریف سخن امام یا روشنفکرنمایان اجاره ای و اصحاب فتنه با نامه نگاری و دوره گردی به دنبال حذف این شعار هستند و  متأسفانه برخوردهای امنیّتی با عده ای از جوانانی که این شعار اصیل انقلاب را احیا کردند در روز های اخیر مشاهده شده است و ...

مقامات رژیم صهیونیستی بی پرده گفتند سال هایی که ایران در چنبره ی تعهدات برجام به سر می برد باید « فروپاشی از درون »  را ادامه دهیم .

  آن بخش از بده بستان سیاسی زشت تر از همه است که مردم انقلابی و مظلومانی مانند ملّت یمن تنها گذاشته شوند ، مع الأسف کسانیکه خود را اصول گرا می دانند و دولت دهم و رئیس جمهور انقلابی سابق و دوستانش را جفاکارانه منحرف دانستند این روزها کمتر تلاطم دارند و اغلب با برجامی که بسیاری از خطوط قرمز رهبری را رد کرده همراهی می کنند ، این جنابان باید بدانند ظلمِ بی اعتنایی به نفوذ آمریکا به بهانه ی برجام و نادیده گرفتن مظلومان عالم دامن همه را می گیرد ، چنانچه از سخنان سران استکبار بارز است برنامه دخالت در انتخابات و مهندسی سیاسی کشور نیز جدّی در دستور کارشان قرار دارد :

« اندیشکده "مرکز امنیت آمریکای جدید": با سرمایه‌گذاری روی توافق هسته‌ای باید به دنبال ایجاد اصلاحات سیاسی و تقویت میانه‌روها و اصلاح طلبان در داخل ایران باشیم. »

 

« وزیر خارجه بریتانیا: ایران حامی تروریسم و کشوری سرکش است... ما باید امیدوار باشیم که اصلاح‌طلبان، بحث را به نفع خود تمام کنند./ الشرق الاوسط »

 

« الشرق الاوسط » مدعی شد :

« جان کری تلاش می‌کند اجرای توافق به‌گونه‏‌ای باشد که به پیروزی روحانی در انتخابات آینده ریاست جمهوری منجر شود و میانه روها نیز بتوانند در انتخابات مجلس و خبرگان، کرسی بیشتری را بدست آورند. »

پس همراهی با چنین اتفاقی که شیطان بزرگ ریزش پایگاه های مقاومت و سنگرهای استراتژیک کشورمان را در آن دنبال می کند برای مدعیان اصول گرایی صندلی مجلس و ریاست جمهوری را هم تضمین نمی کند .

بجاست در آستانه ی سالروز کودتای 28 مرداد یاد آور اعتماد « دکتر محمّد مصدق » به آمریکایی ها باشیم ، که وی اسیر مکر شیطان بزرگ شد و گمان کرد با تکیه بر آنها و « بده بستان سیاسی » می تواند مقابل انگلیس بایستد و حق کشورمان را بگیرد که خود در کتاب خاطراتش چنین متحیّرانه و مبهوت از کودتای آمریکایی ها سخن می گوید :

« معلوم نیست چه پیش آمد که دولت آمریکا که خود دو قرن پیش به درد ما گرفتار بود آزادی ملّتی مثل ملّت ایران را فدای چهل سهم کنسرسیوم نمود !»

(مختصری از تاریخ ملّی شدن صنعت نفت - ص 269 / محمّد مصدق )

البته شاید نتوان دکتر مصدّق را خیلی شماتت کرد ، چون آن زمان هنوز ملّت ایران آمریکا را درست نیازموده بود ولی اگر امروز کسانی پس از سال ها جنایت و خیانت شیطان بزرگ و محرز بودن نقش تباهکارانه اش باز به آن اعتماد کنند و برجامش را بپذیرند این دیگر اسمش ساده لوحی نیست و ...


فاعتبروا یا اولی الأبصار


مسعود شفیعی کیا


94/5/26
ذی القعده 1436

قیاس ایران با صدام و ژاپن ِ متجاوز خطای دیپلمات ها


بسم ربّ الشهداء

 

قیاس ایران با صدام و ژاپن ِ متجاوز خطای دیپلمات ها

 

شورای امنیتی که متجاوز را رها و مردم یمن را

ذیل فصل هفتم می آورد قابل اعتماداست ؟!

جناب روحانی در آخرین گفتار تلویزیونی خود طبق معمول دیگر همراهانش در جهت توجیه برجام و پیش نویس قطعنامه ی آخر شورای امنیت علیه ایران ، سخنانی گفت که بعید است یک دیپلمات جهان آشنا چنین تحلیلی داشته باشد !

وی قطعنامه های گذشته را تماما ً ذیل فصل هفتم منشور ملل و پیش نویس جدید را فاقد آن ضعف دانست و گفت :

« مردم ما می‌دانند که هر کشوری قطعنامه‌ای علیه اش تصویب شده است ذیل فصل ۷، اولاً سال‌ها طول کشیده و معمولاً هم به جنگ و سرنگونی آن نظام منجر شده است. شما در عراق دیدید عراق را بردند تحت فصل ۷ و رژیم صدام سرنگون شد، ده سال بعد هم تحت فصل ۷ ماند و نتوانست از تحت فصل ۷ خارج شود، ژاپن سالیان دراز تحت فصل ۷ بود نمی‌توانست خارج شود . » 94/5/12

 

چند نکته قابل ذکر است :

1-    این گفته منطبق با واقع نیست چون قطعنامه های گذشته همچون قطعنامه 1929 هیچگاه تماماً ذیل فصل هفت نبوده اند و آن نیز مانند پیش نویس قطعنامه جدید علیه ایران - که دولت 11 آنرا برگ برنده می داند – می باشد، پس پیش نویس جدید تفاوتی با قطعنامه های قبل ندارد و همانطور که در پاراگراف های اجرایی پیش نویس اخیر مکرر ایران در ذیل بند 41 فصل هفتم منشور ملل - نه بند 42 - ملزم شده است ، قطعنامه های های پیشین نیز همینطور بوده ، پس چیزی تغییر نکرده است .

http://www.jamejamonline.ir/newspreview/2020999113105358736

http://idsp.ir/fa/pages/?cid=97

2-    قطعنامه 1929 که دولت و ذوق زدگان توافق خیلی روی آن تأکید دارند نیز چیزی نیست به جز مفاد « برجام » و اگر در پیش نویس قطعنامه ی جدید عملی شدن برجام  توسط ایران را ملغا کننده قطعنامه های گذشته از جمله قطعنامه 1929 دانسته چون در توافق دولتی وین ( برجام ) تمام مفاد قطعنامه ی 1929 را مذاکره کننده گان با لبخند و پز پیروزی پذیرفته اند !

مثلاً پذیرش تعطیلی غنی سازی در فردو و تعطیلی آب سنگین اراک و عدم اجازه تولید سوخت 20 درصد و منع تولید موشک های بالستیک و تحریم تسلیحاتی ایران همان چیزی بود که در قطعنامه 1929 آمده بود که دولت گذشته مقتدرانه نپذیرفت ولی دولت جدید شیک زیر بار این تحمیل ضدامنیّتی کشور ، تحت نام برجام رفته است !

فراموش نکنیم همین توانایی تولید موشک بالستیک تاکنون جنگ های زیادی را از ما دفع کرده و با منع چندین ساله ی ایران از آن این عامل بازدارنده را از دست می دهیم .

 

3-    مذاکره کنندگان مدعیند برای اولین بار یک کشوری هستیم که پیش از این ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار گرفته بود و توانست بدون جنگ از ذیل این فصل خارج شود ، و جناب روحانی با مقایسه کشور زخم خورده از استکبار با ژاپن متجاوز و صدام منحوس ، نوعی بر ایران هراسی صحه گذاشت .

اوّلاً :  همانطور که گذشت در قطعنامه های پیشین نیز تماماً ذیل بند هفت نبوده ایم و مانند پیش نویس قطعنامه ی اخیر شورای امنیّت ، فقط ذیل بند 41 فصل هفتم بوده ایم .

ثانیاً : ایرانی که در 35 سال انقلاب خود و سال ها قبل از آن مورد تجاوز و خیانت های مکرر آمریکا و دیگر اعضا شورای امنیّت بوده است را چگونه با ژاپن متحد هیتلر و صدام جنایتکار مقایسه می کنند ؟!

آقایان تاریخ ایران و انقلاب را بخوانند ؛ آیا ایرانی که صدها هزار شهید از خیانت شیطان بزرگ داده است و مجروحان شیمیایی بی شماری از تسلیح صدام توسط همین کشورهای شورای امنیت داده ایم  ، با ژاپن متجاوز جنگ دوم جهانی قابل مقایسه است ؟!

در سال 1941 در نبرد « پرل هاربر » ژاپنی ها بیش از 2400 آمریکایی را تلف کردند و بهانه ی آمریکا شد در اعلام جنگ با ژاپن * ، آیا ما چنین تلفاتی به آمریکایی ها دادیم یا آنها بودند که علاوه بر حمایت کارآمد از متجاوزان هواپیمای مسافربری ما را ساقط کردند ؟!

آیا ژاپن استعمارگر و متجاوز ابتدای قرن بیستم  با ما قابل قیاس است ؟!

آیا صدامی که زخم تجاوزش بر ملّتش و ما بیشتر از دیگران بوده و متجاوز به کویت شد با ایرانی که همیشه دست دوستی به ملّت ها و همسایگان داده است قابل قیاس است ؟!

اگر کسانی در رأس نظام قرار بگیرند که چنین دیدی به ملّت و کشور مظلوم خود داشته باشند نباید از دشمن توقع داشت که طلبکار نباشد.

 

4-    برخورد شورای امنیّت با ایران و یمن انقلابی نمایانگر ماهیّت شیطانی آن است !

شورای امنیتی با این کارنامه ی سیاه ، اگر از کسی و گروهی حمایت کند جای تردید است ، هشت سال دفاع مقدس و بلوای هسته ای ، خود گواه عدم اعتماد به این مجامع سلطه است که امام راحل و رهبری همواره آن را گوشزد کرده اند !

  این شورای ظالم به جای محکومیّت دولت کودتاچی « منصور هادی » و رژیم آمریکایی متجاوز عربستان ، انقلاب مسالمت آمیز و انسانی مردم یمن را محکوم و در قطعنامه 2216 دولت انقلابی و انصارالله یمن را تماماً ذیل اصل هفتم  و از جمله بند 42 که اجازه تجاوز همه کشورها را به آنان می دهد قرار داد !

در صورتی که انصارالله به رهبری « سیّد عبدالملک حوثی » با حمایت اکثر قبائل و مردم کاملاً به صورت مسالمت آمیز صنعا را فتح کردند و حتّی در حرکتی بی نظیر وقتی کاخ ریاست جمهوری را در اختیار گرفتند به جای روش متداول انقلاب های دیگر در محاکمه یا اعدام سران رژیم قبل به منصور هادی ( عبدربه ) مجدداً فرصت دادند تا خود را با انقلاب مردم و خواست آنان هماهنگ کند ولی وی نافرمانی کرده و با استعفای دسته جمعی انسداد سیاسی درست کرد و به عربستان گریخت و زمینه 130 روز تجاوز بی وقفه را ایجاد کرد ولی این شورای امنیّتِ شیطان بزرگ به جای متجاوزان علیه کشور متمدن یمن و محکومیّت  کودک کشان ، انقلابیون اصیل را محکوم و خواستار خروج ایشان از صنعا شدند !

بنابر این جنابان دیپلمات خیلی از تصمیمات این شورای ناامن ذوق زده نشوند که لبخند این شورا همیشه به متجاوزان و خائنان است .

و همانطورکه رئیس جمهور سابق دکتر محمود احمدی نژاد بارها در صحن سازمان ملل متذکر شدند ؛ باید ساختار ملل متحد و شورای امنیّت به کلّی تغییر کند تا ما بتوانیم راحت در زمین آن بازی کنیم و اگرنه با معادلات هفتاد سال پیش ، ایران مورد ستم مانند دیگر مظلومان عالم همواره با هیلتر و ژاپن سنجیده می شود و متأسفانه کسانیکه قسم خورده اند تا حافظ منافع ایرانیان باشند نیز بر این قیاس پافشاری می کنند.

همانطور که ملاحظه کردیم جنجال ها و هیاهوهای اخیر موافقان « برجام » بر پایه متن نبوده بلکه بر اساس پارپاگاندی سیاسی است که این نگرانی ها را از آن بیش کرده !

مسعود شفیعی کیا

94/5/15
شوّال 1436


 

 *اگر چه اخیراً اسنادی فاش شده که مقامات واشنگتن از حمله ژاپنی ها اطلاع داشته اند ولی برای آماده کردن افکار عمومی ایالات متحده برای درگیری کشور دور از جنگ در جنگی جهانی این کشتار را لازم داشتند و از آن استقبال کردند مانند همان اتفاقی که در 11 سپتامبر افتاد!