مسعود شفیعی کیا

سیاسی ، فرهنگی ، تحلیلی

مسعود شفیعی کیا

سیاسی ، فرهنگی ، تحلیلی

دکتر احمدی نژاد هشت سال مانع ظهور آیت الله گورباچف شد !


 بسم ربّ الشهداء

 

دکتر احمدی نژاد هشت سال مانع ظهور آیت الله گورباچف شد !

✔️« توماس ال فریدمن » نویسنده ی شهیر نیویورک تایمز در مهر ۷۵ ٬ ۸ ماه قبل از دولت خاتمی مقاله ای نوشت تحت عنوان ؛ « در انتظار ظهور آیت الله گورباچف »

✔️ وی نوشت :
« می دانید اگر قرار باشد تغییری در ایران پدید آید ، این تغییر بدین صورت اتفاق نمی افتد که پسر شاه سوار بر اسبی سفید به ایران باز گردد و حکومت اسلامی ایران را بر کنار کند . این تغییر به وسیله ی دستیابی مجدد قدرت در تهران به وسیله ی اوباش و اراذل مستقر در عراق صورت نخواهد گرفت .
خیر ! اگر قرار است ایران تبدیل به آنچه غرب در جستجوی آن است ، یعنی یک عضو جامعه ی جهانی که واقع بین تر و کاملاً در برابر قانون مطیع است ، شود این کار تنها به دلیل ظهور یک گورباچف ایرانی صورت می گیرد ، کسی که از میان رهبری اسلامی که اکنون کاملاً بر ملّت تسلط دارد برخیزد و قادر باشد که از درون و بطن نظام ، یک خط مشی متعادل تر و میانه روتر امّا هنوز اسلامی را ایجاد کند .

میخائیل گورباچف به واسطه ی تداخل زمانی و فشارهای اقتصادی و اجتماعی که در اواسط دهه ۱۹۸۰ در شوروری به هم پیوستند ، ظهور کرد .

آیا تحریم ها ی اقتصادی آمریکا علیه ایران هیچ نشانه ای از پدید آوردن شخصیبتی مانند گورباچف در رهبری اسلامی تهران نشان داده است ؟! »

فریدمن خود در ادامه پاسخ خود را می دهد ؛ که تحریم ها هنوز نتوانسته گورباچف بسازد ٬ به دلیل وجود تاجران زیرک که با زدوبند و دور زدن تحریم ها اقتصاد ایران را سرپا نگهداشته اند. وی۲۰ سال قبل ادامه می دهد :

« پس چه زمانی بحران به وجود خواهد آمد ؟!

وقتی درآمد نفتی ایران که به تدریج سیر نزولی می پیماید ، جوابگوی جمعیّت ایران که دائماً در حال افزایش است ، نباشد .
این امر سال آینده واقع نخواهد شد ، امّا به هر حال زمان آن فرا می رسد . تنها آنگاه ایران با واقعیّت رو به رو می شود که نمی تواند انقلاب و قطعات خودرو را با هم صادر کند ، چون صدور انقلاب باعث منزوی شدن ایران در جهان می شود و از طرفی برای صدور قطعات خودرو ، ایران به جهان نیاز دارد .تنها در آن زمان است که شرایط برای ظهور آیت الله گورباچف فراهم می شود ؛ یک روحانی که سعی خواهد کرد برای حفظ نظام اسلامی ایران آن را میانه رو تر کند ...» نیویورک تایمز ۱۹۹۶/۰۹/۸

با شروع دولت خاتمی و سقوط هم زمان قیمت نفت بیشتر به نزدیکی نظریّات فریدمن به هسته ی تصمیم سازی نظام سلطه واقف شدیم به خصوص که طرح گورباچف شدن خاتمی را دوستانش آشکار کردند و رهبری انقلاب در سالگرد فتنه کوی دانشگاه در جمع مسئولان در۱۹ تیر ۱۳۷۹ ٬صریحاً مقابل گورباچفیسم ایستاد و به همه فهماند که خاتمی مرد این میدان نیست و با اشاره ی ایشان و ورود قاضی مرتضوی و بسته شدن ده ها روزنامه و افول محبوبیّت خاتمی ٬ در انتخابات ۸۴ اصل جنس به میدان آمد تا در بستری که دولت های ۷و۸ آماده کرده بودند این سناریو تکمیل شود.

ولی خدا خواست آن مرد «دکتر محمود احمدی نژاد» با دلدادگی مردم روی کار آمد و حداقل ۸ سال طرح آیت الله گورباچف غربی ها را به عقب انداخت و با سیاستی بالنده ٬ توطئه ی سقوط قیمت نفت را باطل و حتّی دشمنان را تهدید کرد که نفت را به ۲۰۰ دلار خواهد رساند و در کنار این اقدامات با کمک دانشمندان جوان به پیشرفت پر شتابی در کشور  رسید که تاریخ مثل آن را ثبت نکرده است ، ولی اگر بازیگران خوش خط و خال به تکمیل دسیسه ی انحرافی هراسی عالیجناب تمکین نمی کردند پرونده ی آیت الله گورباچف بسته و باتداوم دولت انقلابی بساطشان برچیده می شد ولی با خنجر از پشت دوست نمایان دولت عالیجناب پس از ۸ سال تأخیر برای تکمیل این پروژه روی کار آمد و شاهد بودیم که بلافاصله قیمت نفت سقوط کرد ولی اینبار فقط عربستان مقصر نیست بلکه وزارت نفت دولت۱۱ خود در آن پیشگام شده و از قصد جبران فروش نفت و ادعای تولید ۴میلیون بشکه در روز دم می زند که تقریباً هر مصاحبه ی وزیرش یک شوک کاهش قیمتی در بر داشته!
هم زمان با سقوط قیمت نفت لو رفتن تاجران و راه کارهای دور زدن تحریم ها و تحریم آنها در خلال مذاکرات را شاهد بودیم و پخش سبد کالا آن هم در شکلی تحقیر آمیز و ادعای مذاکره کننده ی ارشد آمریکایی در گشنه بودن ایرانیان قبل از مذاکرات گویای خواب های گورباچف تراشان برای کشور می باشد .

فروپاشی اقتصادی و معیشت مردم در صدر برنامه ی شبه گورباچف می باشد که قاچاق کانتینری و عدم حمایت از صادرات و تولیدات صنعتی و کشاورزی و مفت فروشی منابع و رکود عمدی و بی سابقه همه گویای تحقق راه کارهای جناب فریدمن می باشد ٬ به خصوص که وی در ابتدای این دولت تلویحاً در مقاله ای سقوط قیمت نفت را مقدمه ی فروپاشی ایران دانسته. پس برای تکمیل فروپاشی فلاکت ایرانیان در دستورکار قرار گرفته .

در خبر ها آمد؛خاتمی در جمعی از هوادارانش گفته: کاری که روحانی کرده من جرأت نزدیک شدن به آن را نداشتم...

مسعود شفیعی کیا
۹۵/۲/۱۴