مسعود شفیعی کیا

سیاسی ، فرهنگی ، تحلیلی

مسعود شفیعی کیا

سیاسی ، فرهنگی ، تحلیلی

آخرین بازمانده راست قامتان !

بسم ربّ الشّهداء

آخرین بازمانده راست قامتان ! 

حال که آشکار شده که هنوز وقت بازگشت پیرو روح الله به عرصه اجرایی نیست و انسداد پیش آمده توسط اشراف نظام گویای از دست رفتن نعمت ها و روی آوردن نقمت ها و روزهای سخت غیر انقلابی بودن ها است ، سرمستان قدرت که خود محبوبیّتی در بین مردم ندارند ولی از نیامدن آن مرد نیز در پوست خود نمی گنجند به دنبال حقّه ای دیگرند تا به خیال کودکانه ی خویش موج آرای آن مرد محبوب را به سوی بدل های خود سرازیر کنند .

✔️ ولی با دقّت در شخصیّت و ویژگی های منحصر به فرد ایشان که وی را تنها قطب مقابل جریان الیگارشی قرارا داده که قدرت موج سازیش « کابوس آدم برفی ها » شده ، در خواهیم یافت که در بین مدعیان کسی واجد اندک خصوصیّات مردمی و انقلابی ایشان نمی باشد تا سهمی از آرای اکثریّت وی داشته باشد.

دیدیم چهره های شاخص مشهور به اصولگرایی که برای اثبات خود به نفی نقاط برجسته ی ایشان نیز پرداخته اند ، در انتخابات ۹۲، چون فهمیده بودند پس از آن مرد فقط کسانی در این عرصه مانا هستند که دستکش مخملی بر دست چودنی شیطان بزرگ باشند با پیامی واضح زاویه ی خود را از انقلابی گری آشکار کردند و هر سه به طور علنی دکتر احمدی نژاد را برای سؤال از « هلوکاست » شماتت کرده و سؤال از چشم اسفندیار استکبار جهانی را همگام با دوستان مدعی اصلاحات خود تحمیل کننده هزینه به کشور دانستند و به قول رئیس جمهور سابق : بیچاره ها فکر کردند که انتخابشان رهین رضایت اسرائیل است ! ، ولی اصل جنس نیز برنده ی آن کارزار بدون نماینده ی دکتر احمدی نژاد شد.

✔️ امروز جناب قالیباف به عنوان چهره ی برجسته و دائم الحضور این جریان در این صحنه که برادران زیادی حامی وی می باشند ، - که در صورت عدم نامزدی مستقیم در سال ۹۶ احتمالاً در تیم  انتخاباتی آقای قاسم سلیمانی چهره ی اصلی آن دولت احتمالی خواهد بود - برای دادن پیام آشکار به آن طرف مجدد مانند تقبیح سؤال از هلوکاست اکنون از حمایت خود از برجامی می گوید که رهبری هم آنرا خسارت دانسته !

البته جناب قالیباف که بهترین خاطره ی دوران شهرداریش دعوتش توسط شهردار لندن و انتخابش در همایش شهرداران کلان شهرهای دنیا به عنوان شهردار نمونه و ریختن قهوه توسط شهردار لندن برایش بوده است و به عنوان نیروای تکنوکرات در رسانه های غرب شناخته می شود و با نماد های غربگرایی در تهران انتظاری بیشتر از وی نیست .

ولی سخن درباره جایگزینی شخصیّت دکتر احمدی نژاد در میان مهره های مطرح جریان مدعی می باشد که با توجه به رویکردهای انقلابی و مبانی اندیشه ای ایشان که حتّی جناب جلیلی نیز در سال های آخر دولت دهم از نظر ایشان در مذاکرات تبعیّت نمی کرد و بلکه بدون اجازه ی وی مذاکرات فرسایشی و به نفع جریان حاکم  ۱+۵ را بدون کوچکترین گزارشی به رئیس جمهور سابق از سر گرفت و یا مذاکراتی که جناب صالحی هم زمان با توصیه ی یکی از عالیجنابان با اصرار به رهبری دنبال کرد و اکنون از عدم اعتقاد دکتر احمدی نژاد به آن مذاکرات با آمریکا می گوید و مذاکرات مسقط و ارتباط گیری های فرادولتی جناب ولایتی در دولت دهم و ... همه گویای اقرار تلخ شخصی است که گفت : « احمدی نژاد رجل این میدان نبود و بلکه روحانی باید می آمد که رجل مذاکره بود و ... » و این دعواها همه برای این بود که جای آن رجل مذاکره بنشینند ،و البته دکتر احمدی نژاد حسرت کوچکترین عقب نشینی را بر دل شیطان بزرگ گذاشت ، بنابراین مانند دیگر راست قامتان سلف خود منفور مستکبرین و دوستانش می باشد .

و با رأی مجلس مشهور به اصولگرایی به برجام و دیگر ملزومات پیش و پسا برجام، افتخار عدم امضای هیچ سندی بر علیه مصالح مردم و انقلاب فقط برای دکتر احمدی نژاد ماند ، که جریانی که فقط از انقلابیگری لقلقه ی شعارهای انقلاب در محافل خاصّ را دارند هیچ چهره ی کاریزما و  مردمی و تأثیر گذار در سطح کشور و جهان نخواهند داشت که دردش ظهور و رفع بندها از مردم کشورش و جهان باشد .

از آرزوی انقلابیون مصری در میدان تحریر قاهره برای داشتن رئیس جمهوری مانند دکتر احمدی نژاد تا استقبال تاریخی ملّت لبنان و سخنرانی شجاعانه ایشان در بیروت و مرز رژیم صهیونیستی و نام احمدی نژاد که نشان مقابله ی با مستکبران و خودباوری ها در جنوب آمریکاست همه چیزهایی است که دیگر برای کسی غیر از وی تکرار نمی شود ، چراکه اکنون کاریزما ترین چهره ی ایشان در کشورهای عربی و منطقه متأسفانه به عنوان مداخله گر و اشاعه دهنده ی جنگ طائفه ای شناخته می شود و نتیجه ی عدم بلنداندیشی ها در دولت مدعی تعامل با جهان ، محکومیّت بی سابقه ی ایران در تاریخ ۵۰ ساله ی سازمان کنفرانس اسلامی است .

پس می توان گفت دکتر احمدی نژاد به عنوان آخرین بازمانده ی راست قامتان از جنس بهشتی ها و چمران ها و متوسلیان های بدون مرز است که فقط خودش می تواند نقش خودش را ایفا کند .

مسعود شفیعی کیا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.